Suplementy walczą o swoje miejsce w aptekach

Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementów Polska nie zgadza się ze stanowiskiem Naczelnej Rady Lekarskiej dotyczącym suplementów diety i ich reklamy. Zdaniem organizacji zrzeszającej wiodące firmy obecne na rynku suplementów diety łatwa dostępność tych preparatów w kanale aptecznym jest kluczowa w dystrybucji tej kategorii produktów.

Zdaniem producentów suplementów utrzymanie ich w kanale aptecznym daje pacjentom możliwość uzyskania od farmaceuty obiektywnych i profesjonalnych informacji o działaniu substancji w nich zawartych. Ale to nie wszystko, ponieważ utrzymanie preparatów w aptekach daje konsumentom ochronę przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

"Dodatkowo samo wycofanie z aptek suplementów diety lub ograniczenie ich asortymentu, będzie nieuzasadnionym ograniczeniem prowadzenia działalności gospodarczej, wywołującym negatywne skutki ekonomiczne tak dla aptek, producentów i dystrybutorów suplementów diety, jak samego budżetu państwa, co zostało również podkreślone na posiedzeniu Trójstronnego Podzespołu ds. Polityki Lekowej dn. 27 września 2016 r"- czytamy w stanowisku organizacji.

Zawiązek podkreśla również, że edukacja, promocja zdrowia i zdrowych zachowań oraz rzetelna informacja powinna być nieodłącznym elementem rynku suplementów diety. "Dlatego też wraz z trzema innymi organizacjami branżowymi dokłada wszelkich starań by zakończyć działania zmierzające do uregulowania reklam suplementów diety poprzez przyjęcie przez branżę Kodeksu Etyki Reklamy Suplementów Diety. Finalna wersja dokumentu, uwzględniająca wcześniejsze komentarze organów administracji publicznej zaangażowane w wypracowanie Kodeksu - jest na ukończeniu"- informuje organizacja.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze