Aflofarm stawia na etyczną reklamę suplementów

We wtorek 31 stycznia 2017 r. Aflofarm Farmacja Polska podpisał Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Tym samym zobowiązał się do zapewnienia rzetelności informacji przekazywanych konsumentom i wypracowanie wspólnych dla branży standardów reklamy.

Przypomnijmy, że autoregulacja związana za stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk powstała wśród producentów i dystrybutorów suplementów i wypracowana została przez cztery organizacje branżowe – Krajową Radę Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska oraz Polfarmed, czyli Polską Izbę Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych.

Władze Aflofarmu przekonują, że autoregulacja to pozytywny element wdrażania najwyższych standardów rynkowych. 

"Spoczywa na nas, jako na firmie, która jest liderem w segmencie OTC i największym reklamodawcą w kraju, odpowiedzialność za kształtowanie pozytywnych standardów rynkowych. Mimo że od samego początku działalności firmy naszą najważniejszą kategorią produktową są leki, to w portfolio firmy znajdują się także suplementy, dlatego podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do Kodeksu. Chcemy, aby przekaz kierowany do naszych konsumentów był czytelny, a właściwości naszych produktów były prezentowane w sposób rzetelny i nie budzący żadnych wątpliwości"– wyjaśnia Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.

Sam Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety zawiera szereg zapisów, które sprawią, że przekazy reklamowe będą czytelne i jednakowe dla wszystkich tego typu produktów. Producenci zgodnie przyjęli, że w reklamach suplementów nie będą odnosić się do chorób. Kodeks wyklucza także wykorzystanie wizerunku lekarza w spotach reklamowych suplementów, a także wprowadza ograniczenia dotyczące reklam kierowanych do dzieci.

Pod koniec ubiegłego roku Aflofarm był liderem rynku leków bez recepty mając blisko 7 procentowy udział w rynku. Tylko w ciągu minionych 12 miesięcy firma wprowadziła na rynek prawie 130 produktów. Wśród najważniejszych można wymienić leki: Dafurag Max – pierwszy w Europie lek z furazydyną w dawce 100 mg w tabletce oraz Inventum – czyli jeden z pierwszych w Polsce leków z sildenafilem bez recepty. Duża liczba nowych wdrożeń powstała także w ramach nowej marki odżywek dla sportowców Formotiva, dystrybuowanej do sklepów z odżywkami i klubów fitness.

"Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity. Jak pokazują statystyki średnio co trzy dni wprowadzaliśmy na rynek nowy produkt. Pod kątem wdrożeń jest to wynik nawet kilkukrotnie wyższy od tych, które osiągaliśmy w poprzednich latach"– mówi Jacek Furman.- "Najważniejsze dla nas są potrzeby pacjentów – to właśnie wsłuchiwanie się w ich głos oraz cenne sugestie farmaceutów są głównymi czynnikami naszego rozwoju. Co ważne, siłą naszej firmy jest fakt, że nasze produkty – również odżywki, suplementy diety i kosmetyki – powstają w fabrykach, które spełniają standardy farmaceutycznego GMP, czyli w takich samych warunkach środowiska jak leki. Ta farmaceutyczna jakość jest podstawą naszego sukcesu"- ocenia Jacek Furman.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze