CSIOZ udostępnia kolejne funkcjonalności ZSMOPL

Zoptymalizowana funkcjonalność zakładania kont i podłączanie podmiotów raportujących do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL) - to nowe funkcjonalności, które Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) chce udostępnić podmiotom pod koniec listopada.

CSIOZ poinformował również, że warunkiem założenia konta jest posiadanie przez osobę reprezentującą podmiot elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu potwierdzonego Profilem Zaufanym. Instrukcja zakładania kont w zoptymalizowanym środowisku produkcyjnym będzie jednak udostępniona dopiero pod koniec listopada 2017.
Jednocześnie podmioty raportujące będą musiały uzyskać w jednym z centrów certyfikacji  certyfikaty o następującej specyfikacji.

Wymagania dla certyfikatu:
>> zawiera adres e-mail, nazwę reprezentowanego podmiotu i miejsca prowadzenia działalności (opcjonalnie:  imię i nazwisko subskrybenta),
>> jest zgodny ze standardem X.509 v3,
>> jest zabezpieczony funkcją skrótu SHA1,
>> ma minimalną długość kluczy kryptograficznych: RSA/DSA 2048 bit,
>> jest wystawiany w formacie PEM oraz opcjonalnie w formacie P12.

Jednocześnie w przypadku chęci wykorzystania certyfikatu zgodnego z powyższą specyfikacją, ale wystawionego przez zagraniczne centrum certyfikacji wymienione na liście europejskich zaufanych centrów certyfikacji, ale wymagany jest wcześniejszy kontakt drogą mailową z CSIOZ.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze