Sezon grypowy napędza branżę reklamową

Tylko w listopadzie branża farmaceutyczna zainwestowała przeszło 473 mln zł w reklamowanie swoich produktów. Stała się tym samym niekwestionowanym liderem wśród reklamodawców generując 38 proc. wszystkich nakładów na reklamę - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Autorzy analizy przyznają jednak, ze zjawisko to nie jest dla nich zaskoczeniem, bowiem to właśnie sezon grypowy i przedświąteczny jest głównym motorem napędzającym wydatki branży farmaceutycznej i handlowej.

W rankingu marek, których nakłady budżetowe na reklamę były najwyższe, zdecydowanym liderem okazał się Ibuprom (z wydatkami na poziomie 11,9 mln zł), tuż za nim uplasował się Apap (10 mln zł), a podium zamknął Gripex (7,8 mln zł). W sumie na pięć najsilniej promowanych marek ich właściciele wydali 44,8 mln złotych.

W związku z trwającym sezonem grupowym najczęściej promowaną kategorią produktów były leki stosowane w przeziębieniu i grypie, tuż za nimi uplasowały się preparaty na kaszel oraz suplementy diety.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze