Branża farmaceutyczna liderem reklamy

Promocja produktów na przeziębienie i grypę zapewniła w lutym branży farmaceutycznej pozycję lidera w rankingu najlepszych reklamodawców - wynika z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów.

Firmy farmaceutyczne to złoci klienci mediów - tylko w lutym wydatki reklamowe tej branży stanowiły blisko połowę (48 proc.) budżetu reklamowego pięciu najpopularniejszych branż, wśród których znalazły się m.in. handel, finanse, motoryzacja czy telekomunikacja. W lutym na promocję leków, suplementów diety oraz wyrobów medycznych producenci przeznaczyli 47,6 mln zł.

Najczęstszym medium wybieranym przez firmy farmaceutyczne okazała się telewizja, w której ulokowano aż 70 proc. budżetów reklamowych. Kolejnymi mediami były radio (20 proc.) oraz prasa (10 proc.).

Witamina D na czele

W lutym zdecydowanie najszerzej promowaną marką okazał się suplement diety Molekin D3, na którego promocję NP Zdrovit wydał ponad 7,5 mln złotych. Kolejne miejsca na podium należały do Ibupromu oraz NeoMagu, których budżety reklamowe według IMM wynosiły odpowiednio około 7,1 mln zł oraz 5,6 mln zł.

Wśród kategorii terapeutycznych duży udział w reklamie miały produkty stosowane w przeziębieniu oraz grupie (10 proc. budżetu reklamowego), preparaty na kaszel oraz witaminy.

 

Zobacz również >>>>> Reklama Magmisiów na cenzurowanym

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze