GIF nakazał wstrzymanie reklam Lipomalu i Neosine Forte

Aflofarm decyzją nadzoru farmaceutycznego musi wstrzymać emisję reklam produktów leczniczych Lipomal i Neosine Forte. W ocenie GIF w obu przekaz telewizyjny wprowadza odbiorców w błąd.

W reklamie syropu Lipomal, którego producentem jest Aflofarm, pada zdanie: „Do tego Lipomal jest tak bezpieczny, że można stosować go już po pierwszym roku życia. Lipomal bez gorączki, bez obaw”. GIF uznał, że hasło wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ syropu nie można podawać dzieciom bez ograniczeń.

W przypadku produktu leczniczego Neosine Forte GIF w uzasadnieniu decyzji podał, że reklama może naruszać przepisy ustawy Prawo farmaceutyczne w zakresie reklamy produktów leczniczych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami lek nie może być prezentowany w reklamie przez osobę znaną, naukowców, osoby o wykształceniu medycznym lub farmaceutycznym bądź sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. GIF zwrócił uwagę, że akcja spotu toczy się w aptece - o czym informuje widza napis - i występuje w nim osoba ubrana na biało, co może wprowadzać widza w błędne przekonanie, że widzi na ekranie farmaceutę. Aflofarm bronił się wprawdzie, że postać ze spotu ma sobie białą marynarkę, nie kitel, ale GIF swojej decyzji nie zmienił.

Firma zapewniła, że reklama nie będzie już emitowana - tak się jednak nie stało. W nowej wersji spotu ubrana na biało postać wygłasza kwestię "nie jestem farmaceutą", nadal ma na sobie strój charakterystyczny dla farmaceuty. W tych okolicznościach GIF podtrzymał swoją decyzję.

 Całość uzasadnienia można przeczytać tutaj.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze