Pharmena ogłosiła strategię sprzedaży nowych suplementów diety z cząsteczką 1-MNA

Pharmena S.A. – notowana na NewConnect spółka biotechnologiczna, opublikowała strategię wprowadzenia do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety zawierających cząsteczkę 1-MNA. Osiem nowych produktów ma trafić na rynek w najbliższym roku.

Pharmena planuje w ciągu roku wprowadzić do sprzedaży osiem suplementów diety, mających w składzie molekułę 1-MNA, w ramach jednej marki parasolowej Menavitin. Głównym kanałem dystrybucji w Polsce będą apteki – zarówno stacjonarne, jak i internetowe.

Suplementy OTC mają stać się w najbliższym czasie najbardziej dochodową częścią działalności firmy. Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów Menavitin w 2017 r. wynosiła ok. 490 mln zł. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r. do 3,67 mld zł (z 2,89 mld zł w 2017 r.).

"Kluczowym założeniem opublikowanej strategii jest budowa nowej, silnej marki o nazwie Menavitin. To kolejna, dobrze rokująca gałąź naszego biznesu. Innowacyjne suplementy diety, które planujemy włączyć do oferty, pozwolą nam na dotarcie do nowych grup odbiorców, a także odpowiedzieć na potrzeby płynące z zapotrzebowania rynkowego. Jesteśmy w stanie w bardzo dobry sposób wykorzystać zasoby spółki i zwiększyć tym samym poziom osiąganych przychodów" – mówi Konrad Palka, prezes zarządu Pharmena S.A.

Spółka planuje też sprzedaż suplementów na terenie Europy. Szacuje się, że w roku 2020 europejski rynek suplementów diety będzie wart ok. 7,9 mld euro. Potencjalna wartość rynku dla planowanych przez Pharmenę kategorii suplementów diety w Europie w 2020 r. to ok. 1,35 mld euro. Dystrybucja na europejskim rynku będzie realizowana pod marką własną Menavitin oraz pod marką partnera handlowego (white label).

W lipcu 2018 r. została zawiązania pierwsza spółka celowa Menavitin GmbH w Niemczech, która ma prowadzić sprzedaż suplementów diety na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W latach 2019-2023 Pharmena chce uruchomić kolejne odziały – przynajmniej trzy spółki zależne odpowiedzialne za sprzedaż w danym kraju lub części Europy. Rozpatrywane są takie kraje jak: Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania czy Irlandia. Produkty pod marką Menavitin mają być dystrybuowane online – we sklepach internetowych spółki oraz w e-aptekach. W aptekach stacjonarnych sprzedaż na rynkach zagranicznych ma odbywać się pod marką white label.

"Otwarcie spółek zależnych na terenie Europy w kluczowych lokalizacjach przybliży nas przede wszystkim do potencjalnych odbiorców. Liczymy, że obecność bezpośrednio na miejscu pozwoli nam dużo bardziej efektywnie zwiększyć sprzedaż na tamtejszych rynkach, niż gdyby dystrybucja odbywała się z Polski" – dodaje Konrad Palka.

Potrzeby kapitałowe związane z realizacją strategii zostały określone na kilkanaście mln zł. Część środków spółka planuje pozyskać z emisji akcji (do 2,6 mln) - podano w komunikacie.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze